MOCIÓN DO PSdeG PARA MELLORAR A
ACCESIBILIDADE DOS TRANSEÚNTES E REALIZAR UNHA REVISIÓN DAS BARREIRAS
ARQUITECTÓNICAS. A PROPOSTA RECLAMA ADEMAIS QUE SE ELABORE UN PLAN DE
REORDENACIÓN DO TRÁFICO NAS INMEDIACIÓNS DOS COLEXIOS PÚBLICOS DA VALENZÁ
EXPOSICIÓN
DE MOTIVOS:
A humanización
de vilas como A Valenzá non só pode consistir en construir amplas beirarrúas,
senón para facilitar que os viandantes poidan pasear con comodidade. Teñen que
ser tamén espazos cómodos e sen obstáculos, pero a realidade reflicte
todo o contrario. Son habituais escenas nas que os coches estacionan
invadido a beirarrúa e imposibilitando o paso de transeúntes, carriños de
bebé ou persoas con movilidades reducida.
Tamén é
cotiá que nos lugares onde hai establecementos hosteleiros con terraza
sexa en ocasións complicado pasar para os viandantes e unha misión imposible
para os peóns que guían un carro de nenos. Dende o PSdeG reclamamos que de cara
á tempada primavera-verán se intensifique o control para que se cumpran
os espazos que esixe a normativa para a accesibilidade cómoda das
persoas que se moven polas zonas onde se concentra o maior número de terrazas.
Co
obxecto de ilustrar a ausencia dunha actitude civica por parte dalgúns
propietarios de vehículos, vémonos na obriga de lembrar que a beirarrúa é un
espazo excluivo para que o peón circule con seguridade. Temos imaxes
fotográficas que ilustran cómo a imposibilidade material de moverse sitúa ós
viandantes nunha situación de perigosidade, moito máis preocupante se
falamos de carriños de bebé, persoas maiores ou persoas con mobilidade
reducida.
No Grupo
Socialista damos por feito que xa superamos o modelo no que o peón era
sistemáticamente discriminado e excluído en beneficio do automobilista. Sen
embargo, as evidencias da vida cotía deixan patente que ás veces este esquema
do século pasado aínda segue vixente. Aos feitos nos remitimos cando
comprobamos que se obstaculiza o paso de peóns polas beirarrúas. As actitudes
incívicas aparecen entón e a convivencia entre transeúntes e vehículos faise
complicada.
A avenida
de Celanova ou as rúas que circundan o colexio Filomena Dato son claros
exemplos do que non se pode facer por parte dos propietarios de vehículos:
entorpecer e facer molesto o tránsito para os peóns. Estas situacións teñen que
deixar de repetirse adoptando unha política de maior control do tráfico e se
é preciso elaborar plans concretos de reordenación. É fundamental que
circular polas rúas deixe de ser un verdadeiro suplicio.
Estamos a
falar de algo tan sinxelo como a calidade de vida dos cidadáns, que se queixan
dende hai anos do estacionamento de vehículos en lugares prohibidos ou de
aparcar por riba das beirarrúas, restando espazo ós viandantes e mesmo
impedindo o seu tránsito. A veciñanza esixe e ten dereito a recuperar o
espazo urbano público a favor do case sempre desprotexido peón.
En
relación tamén coa seguridade, a comodidade e o fácil acceso, dende o Grupo
Socialista queremos incidir unha vez máis na urxencia de facer unha
profunda revisión das barreiras arquitectónicas que existen na Valenzá.
En febreiro de 2011 o Grupo do PSdeG presentou unha minuciosa proposta para
suprimir as barreiras arquitectónicas urbanísticas en vías urbanas e espazos de
uso común. Pero lamentamos que despois de 2 anos non se modificara a situación
para mellorar a accesibilidade.
A
actividade que xeran os colexios públicos da Valenzá fan preciso
mellorar un plan de regulación dos tránsito de vehículos e persoas nas
inmediacións dos centros. Está claro que as medidas que se adoptan resultan
insuficientes. No Ruxidoiro o caos circulatorio e as dificultades
que teñen tanto os buses coma os vehículos para manobrar provoca o temor entre
os pais e nais a que suceda algún indicente, polo que sería preciso
incrementar a presencia de policías locais.
No Filomena
Dato a situación resulta moito máis complicada porque á voráxine que se
produce coa actividade escolar, súmase o feito de que se repiten con demasiada
frecuencia atascos no tráfico debido a que nas horas punta non só
circulan as persoas da comunidade escolar, senón tamén cidadáns que se
desprazan ós seus centros de traballo ou que simplemente queren sair dos
garaxes, producíndose un embotellamento ó que hai que buscar unha solución.
Un ejemplo desta situación pódese comprobar na intersección entre Rodríguez
Punxín e Garrida, onde moitas veces os buses non poden xirar polos coches
aparcados
O estacionamento
de coches en dobre fila é outra das lacras que padecen os conductores que
circulan pola Valenzá. Chama a atención que este tipo de infraccións se
produzan en determinados puntos en concreto e que se reitere a paradóxica e
inxusta situación de que se multe a uns propietarios de vehículos e a outros
non. A inquedanza entre a cidadanía ante as posibles desigualdades que
se están producindo fan precisa unha intervención dos mandatarios locais.
Para
buscar unha solución global sería preciso un maior control do tráfico en
zonas céntricas e en lugares onde se concentra unha maior actividade no tráfico
rodado.
Por todo
o anteriormente exposto, propoño ó Pleno desta Corporación a adopción do
seguinte ACORDO:
1)
Que se realice unha verificación da existencia de
barreiras arquitectónicas nas vías de máior densidade de tráfico e estudar
a progresiva eliminación das mesmas e que se elabore un informe técnico para
planificar actuacións de mellora na accesibilidade.
2)
Elaborar
un plan de ordenación do tráfico nas inmediacións dos centros de primaria públicos
e incrementar a vixiancia por parte dos axentes de policía ou mesmo pedir a
colaboración dutros corpos.
3)
Intensificar a vixiancia no cumprimento da normativa
no que se refire á instalación de terrazas na vía pública para
facilitar a mobilidade dos viandantes.
4)
Levar a cabo un control máis exhaustivo do
estacionamento de vehículos en lugares prohibidos, en doble ringleira ou
invandido as beirarrúas.
5)
Crear
espazos para o estacionamento de motocicletas na avenida de Celanova.
6)
Revisar e aclarar, no seu caso, a sinalización en
lugares nos que sucesivos cambios obrigaron a facer pintados que inducen a erro
e que constitúen un perigo potencial para os automobilistas (cruce
dos Patos coa estrada que vai ó campo de fútbol ou incorporación dende a
avenida de Celanova á Rúa do Viso)
Victoria Morenza Doforno
Concelleira do PSdeG
Victoria Morenza Doforno
Concelleira do PSdeG
En Barbadás a 21 de febreiro
de 2013
Ningún comentario:
Publicar un comentario